Departamentul de Relații Internaționale și Integrare Europeană este domeniul fondator al SNSPA.
Departamentul de Relații Internaționale și Integrare Europeană a fost gândit în aşa fel încât sa asigure o strânsă legătură între pregătirea teoretică și practica executată în sfera politicii externe, de securitate sau apărare, dezvoltând soluții capabile să realizeze conexiunea dintre zona academică și cea de expertiză.
Departamentul de Relații Internaționale și Integrare Europeană organizează programe masterale în domeniul relațiilor internaționale, diplomației, studiilor de securitate și studiilor europene, care permit angajarea în domenii diverse, în spațiul public, dar și în cel privat. Corpul profesoral al Departamentului de Relații Internaționale și Integrare Europeană este format din cadre didactice cu o îndelungată expertiză în domeniul relațiilor externe, diplomație, instituții de securitate națională, organizații nonguvernamentale internaționale, reputați practicieni sau personalități ale vieții publice românești și europene.
Browse
Browsing Department of International Relations and European Integration by Author "Chavez Ocampo, Marcela"
Introducing learning and teaching platforms based on digital technology has been an on-going process for more than a decade now all across Asia and Europe. Within the two regions, the initiative in introducing digital technology to teaching and learning has been discussed at the supra-national level in the case of Europe, while governments and HEIs in Asia seem to individually plan and implement the policy respectively at its own pace. With diverse contexts and backgrounds of countries in Asia, policies at the national and institutional level can be examined primarily based on the specific contexts of each country’s educational systems and orientations. However, the COVID-19 pandemic has abruptly changed the scenario and pace of implementing digital technology in teaching and learning in these regions. These changes were exponential. It was inevitable for every country and its respective education institutions to consider the way in which teaching and learning can be delivered and provided through digital and on-line technology.